google-site-verification=n765TU26n_JSYmtqp4FxmmHkuEizaDVuQ1wYdz277y0

Hieronta  Kortesuo

Varaa aikasi klikkaamalla alla olevaa painiketta




Tervetuloa hierojalle Jämsän keskustaan!


Olen Valviran rekisteröity koulutettu hieroja. Asiakkainani käy monenlaiset ihmiset, koululaisista eläkeläisiin ja aktiiviliikkujista vähemmän liikkuviin.

Käytän monipuolisesti hieronnan otteita, sivelyistä muokkaaviin poikittaisotteisiin ja passiivisiin venytyksiin. Hierontaotteeni on napakka, mutta sovellan otteitani jokaiselle sopivaksi.




Purentalihaskäsittely:


Kireät purentalihakset aiheuttavat monenlaisia oireita. Tyypillisiä ovat mm.

  • Päänsärky, varsinkin heti aamusta alkavana
  • Niska- ja hartiaseudun kipu
  • Hammassärky, johon ei löydy hammaslääkärissä selittävää tekijää
  • Korvan oireet, tinnitus, suhina
  • Palan tunne kurkussa ja nielemisvaikeudet
  • Kipu ja jäykkyys leukanivelessä



Miksi tulla hierontaan?


Hierontaan usein hakeudutaan lihaskireysten vuoksi, jotka voivat olla seurausta staattisista työasennoista tai usein toistuvista liikkeistä työ- tai vapaa-ajalla.

Yhtä hyvä syy hieronnalle on rentoutuminen. Hieronta vähentää stressiä, antaa hyvää oloa ja ennaltaehkäisee erilaisia vaivoja.




Hieroja Jämsä
Hieroja Jämsä


Milloin ei voi hieroa?


Hieronnan kontraindiaatiot eli vasta-aiheet

  • Kuume, flunssa tai vatsatauti 
  • Syöpä tai pahanlaatuinen kasvain
  • Tuore vamma, haava tai infektio hierottavalla alueella
  • Laskimotukos
  • Aktiivisessa vaiheessa oleva reuma tai kihti
  • Humala tai krapula
  • Verenvuotosairaus eli hemofilia! 
  • Sydänsairauksissa hyvä kysyä lupa laakäriltä

Sairauksista ja lääkityksistä on hyvä kertoa. Nämä saattavat vaikuttaa hierottavan alueesen käsittelyyn tai hierontaotteisiin. 





Hieronnan jälkeen


Hieronta kiihdyttää aineenvaihduntaa, eli nesteet poistuu kehosta tehokkaammin. Veden juonti hieronnan jälkeen ehkäisee päänsärkyä.


Ota rennosti. Kevyt liikunta on hyväksi, mutta raskasta liikuntaa on hyvä välttää. (ellei kyseessä ole ollut urheilusuoritukseen valmistava hieronta)


Muista liikkua myös hierontakertojen välillä. Lihakset ja nivelet tarvitsevat liikettä toimiakseen kunnolla.
 

Älä tingi yöunista. Väsyneenä stressitasot nousee, joka taas saa lihakset kiristymään. 



 

Hieroja Jämsä
Hieroja Jämsä